Počítačové hry v reálném životě

Hraní počítačových her pro někoho představuje ztrátu času a jen kroutí hlavou, když narazí na opravdového fanouška, pro kterého je tato zábava únikem z reality a tráví tak klidně i několik hodin denně, při čemž pomalu ani nespí. Někdy už je ale ani tohle nestačí. Zkrátka hrát hru není to samé jako být její součástí, což je také činností cosplaye. Toto slovo vzniklo složením costume a play, doslovně bychom to tedy mohli přeložit jako hra v kostýmu. Hlavním úkolem této aktivity je převléct se nejčastěji za herního avatara, komiksovou postavičku, anime, ale také si můžete vybrat vaši oblíbenou postavu z filmu nebo seriálu. Kostýmy si lidé většinou vytvářejí sami a jsou velmi propracované až do nejmenších detailů.Kostým čarodějnice.jpg Jeho vytvoření zabere opravdu mnoho času. Zastánci tohoto, jak sami říkají životního stylu, se nebojí za kostým utratit ne zrovna malé částky. Kostýmem to ale rozhodně nekončí. Abyste dosáhli finální dokonalosti, nemůžete zapomenout na perfektní líčení a paruku a co je hlavní, musíte se do postavy, kterou ztvárňujete, doslova vcítit. Musíte mluvit jako ona, používat její nejčastější fráze, přesně zvládat její pohyby a gestikulaci. Rozhodně se tak nejedná o jednoduchou věc, jak se na první pohled může zdát.
Tento trend původně vznikl v Americe v 20. letech, kdy fanoušci sci-fi začali pořádat srazy, při kterých se převlékali do kostýmů svých oblíbených superhrdinů. Postupem času se tato akce začala nazývat WorldCon. Do finální podoby se ale dostal až v Japonsku, kde s ním poprvé začali za účelem zábavy vysokoškoláci.
Postupem času se musela určit pravidla, protože na setkání začaly chodit ženy namalovány pouze barvami na tělo. Dvě základní pravidla tak zní: „Cosplay is not consent”, což bychom mohli přeložit jako „Cosplay není souhlas”, což by mělo upozorňovat na to, že i když máte kostým, nemůžete si dovolit všechno, a dalším je „No costume is no costume” neboli „Žádný kostým je žádný kostým”.Postava z filmu.png
Každoročně se pořádají tisíce sjezdů. Nejznámějšími jsou například již zmíněný WorldCon, AnimeJapan, Otakon, New York Comic Con a spousta dalších. V této branži také existují celebrity, které si touto cestou vydělávají opravdu slušné peníze. Zásluhu na tom mají sociální sítě a výhry v soutěžích o nejlepší kostýmy. U nás nejznámější pořádanou akcí je AnimeFest v Brně.