Decon


Říjen 26, 2019

Merkur či Igráčci jsou stále k dostání

Ne všechny značky musely zmizet nutně po revoluci, spousta jich naopak přetrvala. Zatím co některé sáhly po kompletní proměně své značky a využily možnost se přejmenovat a vůbec přistoupit ke svému brandu odlišným způsobem, jiné zůstaly stejné. A tak si stále můžeme dopřát tradiční Termixy nebo Pribináčky či koupit svým dětem stavebnici Merkur. Přetrvaly však i značky jako je Savo nebo Jar. Dlouhou tradici mají i kuchyňské spotřebiče Teta nebo polévky Vitana. Kdo z Vás si ještě vzpomene na značku obuvi Botas nebo hodinky Prim?
Ne vše však zůstalo stejné i obsahově. Postupem času se mění suroviny i technologie a tak leckteré chutě, které si ze svého mládí pamatujeme, jsou dnes odlišné. Něco se změnilo jen nepatrně, něco výrazně.
retro – minulé století

Retro zažívá nový BOOM.

 
Po revoluci se všichni nadšeně vrhli na možnosti západu, vše se vyrábělo v plastu, a co jen šlo, pořizovalo se nové. Vše zahraniční mělo nezpochybnitelné kouzlo. I k nám přišel konzumní způsob života v celé své šíři. Netrvalo dlouho a lidé začali být z konzumního způsobu života unavení a především přehlcení všemi těmi novinkami, které už jim nebyly nijak vzácné.
Tenhle boom však v poslední době polevuje a naopak přichází boom nový. Retro boom. Zatím co si starší ročníky vzpomínají na oblíbené značky svého mládí, mladší ročníky se vrací k mrkváčům a dalším retro kouskům z dob mládí jejich rodičů. Populárním se to stává především na výtvarných školách, kde se tahle móda pomalu proměnila v samostatný směr. Stejně tak na některých teoreticky zaměřených školách jako je filozofie nebo studium dějin umění.
retro – psací stroj atd
Tohoto trendu využívají úspěšně marketéři, kteří jsou si vědomi toho, jak silnou pozici na současném trhu reklamy má. Jednou z ideálních ukázek jsou retro týdny v obchodním řetězci Lidl, který tak sáhl neomylně po jistotě. Reklama cílí v první řadě na starší ročníky, které osloví přímo. Ti pak přivedou ročníky mladší.
Zatím co po revoluci nechtěl nikdo ani slyšet o výrobcích z dob komunismu, dnes se k nim hrdě hlásíme a považujeme je za významnou část vlastní historie.